לקום וללכת

10/08/2018

נדמה לפעמים שהדבר שאנחנו הפרילאנסרים הכי אוהבים זה להתלונן על לקוחות:

״הלקוח שלי לא נותן לי לכתוב בדיקות בפרויקט״

״הלקוחה שלי מתעקשת שהאתר יהיה כתוב בוורדפרס״

״נמאס לרדוף אחרי לקוחות שלא משלמים... מי המשוגע שהמציא את השוטף + 120 ?״

״איך אפשר לעבוד ככה עם כל הפגישות האלה?!״

אבל מסתבר שכשאנחנו מתעקשים על שלנו לקוחות טובים יותר באים והקריירה שלנו לוקחת כיוון הרבה יותר מוצלח לטווח הרחוק:

״אני מתמחר לפי פיצ׳רים לא לפי שעות, ומכניס את שעות כתיבת הבדיקות לעלות של הפיצ'ר.״

״אני לא בונה אתרי וורדפרס״

״מדיניות התשלום אצלנו היא נט + 30 ואני עובד רק עם לקוחות ששילמו מקדמה״

״כל פגישה עם הלקוח מחויבת בתשלום של שעת ייעוץ כולל פגישות היכרות עם לקוחות חדשים״.

אני מכיר פרילאנסרים שאומרים באופן קבוע כל אחד מהמשפטים בבלוק שלמטה ולצערי גם כאלה שמעדיפים את המשפטים בבלוק שלמעלה. לאלה וגם לאלה יש עבודה.