סטיית תקן
29/03/2019
כפרילאנסרים אנחנו אוהבים להסתכל על לקוחות מרוצים - אנחנו אוהבים להגיד ש 90% מהלקוחות שלי השנה היו מרוצים מהעבודה.
אבל מדד מעניין נוסף שכדאי להסתכל עליו הוא סטיית התקן. כמה מהלקוחות שלכם היו עד כדי כך מרוצים שהזמינו אתכם לעבודה נוספת או המליצו עליכם לחברים? וכמה היו כל כך מאוכזבים שכתבו לכם מכתבי נאצה ונשבעו לא לעבוד אתכם יותר?
סטיית התקן תהיה גבוהה יותר ככל שאנחנו מוכנים לקחת יותר סיכונים, ככל שהעבודה שלנו יותר מקורית, ככל שהעבודה מדברת יותר לאנשים מסוימים (על חשבון אנשים אחרים).
דווקא היום כשיש כל כך הרבה פרילאנסרים וכל כך הרבה דרכים לקבל עבודה סבירה במחירים טובים אני חושב שהבחירה למכור משהו שרוב הלקוחות ישמחו לקבל היא הבחירה המסוכנת. בראייה קדימה למצוא לקוחות הרפתקנים לעבודה המסוכנת שלנו זו עיסקה הרבה יותר משתלמת והרבה יותר מעניינת.