• בלוג
  • הזמן הנכון ללמוד מונחים מקצועיים

הזמן הנכון ללמוד מונחים מקצועיים

16/06/2019

אני מקווה שנוכל להסכים שחשוב מאוד ללמוד את השמות המקצועיים של הדברים שאתם כותבים כשאתם כותבים קוד. לא רק ששמות מקצועיים יעזרו לכם להיראות חכמים, הם גם מהווים את הבסיס לשיחה ותקשורת עם מתכנתים אחרים בצוות ומאפשרים לכם לחפש חומרים נוספים בגוגל על הדברים האלה שאתם מתעניינים בהם.

אבל למרות שהכרת המונחים המקצועיים בעבודה שלכם היא הכרחית לאנשי מקצוע, אם תנסו ללמוד את השמות המקצועיים בשלב מוקדם מדי של למידת הנושא זה עלול לבלבל ואפילו להוריד את המוטיבציה. הספר Design Patterns של ה Gang Of Four מפורסם בכך שדורות של מתכנתים קראו אותו לפני הזמן ויישמו לא נכון את כל התבניות שמתוארות בו. וכמו שאומרים הדבר היחיד שיותר גרוע מלעבוד עם מתכנת שלא יודע Design Patterns הוא לעבוד עם מתכנת שלא יודע Design Patterns אבל קרא את הספר.

יותר טוב לחשוב על מונחים מקצועיים כמו על מגדיר צמחים: אין היגיון לשבת בבית ולשנן את השמות של כל הצמחים והחרקים. תוך שניה שוכחים. יותר טוב לצאת לסיבוב בשדה, לראות צמחים מעניינים, להסתכל במגדיר על השמות שלהם ואז לחפש את הצמחים האלה בעוד מקומות עד שתצליחו לזהות את הצמח ואת השם שלו. כשמדובר בתכנות הסדר הנכון הוא להתחיל מהקוד. הרבה יותר קל להבין את העקרונות של תכנות פונקציונאלי אחרי חודש עם אליקסיר, והרבה יותר קל להבין את העקרונות של Design Patterns אחרי כמה חודשים של עבודה בפריימוורק שמיישם אותם, למשל Qt.