• בלוג
  • זמנים ופרויקטי תוכנה

זמנים ופרויקטי תוכנה

17/12/2019

בשיחה מקרית עם חבר השבוע הוא הסביר לי שאין סיכוי לסיים פרויקט תוכנה בזמן. "זה פשוט לא עובד ככה" הוא אמר, תמיד יהיו כל מיני דברים שלא חשבת עליהם או באגים שאף אחד לא תכנן. פרילאנסר טוב צריך לדעת להכפיל כל הערכת זמנים לפני שמעביר ללקוח.

חבר אחר שעובד בהדרכה סיפר לי השבוע שבהדרכות אי אפשר לסיים קורס בזמן. אם קורס צריך להסתיים בארבע הבחור לא יצא מהכיתה לפני חמש: תמיד יש שאלות, תמיד יש איזה תרגיל שאנשים לא בדיוק הספיקו, תמיד יש עוד קצת חומר ללמד. בעבודה הזאת, הסביר החבר, חייבים לקחת מרווחי ביטחון בשביל לשרוד.

אני בטוח שיש עוד המון אנשים שמרגישים ככה לגבי העבודה שלהם גם בתחומים שאני לא מתעסק בהם. הנקודה כאן שההרגשה הזאת לגבי איך המקצוע צריך להיות קובעת הרבה פעמים את התוצאה. מי שבטוח שפרויקט תוכנה לא יכול להסתיים בזמן, לא יעלה בדעתו להעלות מוצר עם פחות פיצ'רים רק בשביל שיהיה באוויר בתאריך שקבענו. ומי שבטוח שאף פעם לא מספיקים את כל החומר תמיד ימצא עוד דברים ללמד שאי אפשר לוותר עליהם.

אם אתם כאלה וזה עובד לכם (כמו לשני החברים שדיברתי איתם השבוע) הכל טוב. אבל אם החריגות האלה בזמנים גורמות גם לכם להרגיש רע, שווה לזכור שיש אנשים שחושבים אחרת ויש פרויקטים שמתנהלים אחרת. וזה אומנם לא ביום אחד, אבל בטווח הרחוק בהחלט אפשר לעשות את השינוי המחשבתי הזה כדי להיות מהאנשים שתמיד מסיימים הרצאה עשר דקות לפני הזמן.