• בלוג
  • צריך היה להיות אוטומטי

צריך היה להיות אוטומטי

16/12/2019

היופי בתהליכים אוטומטיים הוא שהם עובדים ללא מגע יד אדם. בתור עצמאי שעושה הכל לבד תהליכים אוטומטיים הם הדרך היחידה להתמודד עם העולם, ופה באתר יש לי המון כאלה: הודעת התזכורת לפני וובינר, פרסום כל פוסט שאני כותב לטלגרם ולעוד כל מיני מקומות ששכחתי מהם, איסוף תשלום חודשי ממנויים וכו'.

היופי בתהליכים ידניים הוא שהם אישיים: כל פעם שאני פותח וובינר חדש אני מנסח מייל הזמנה אישי לאותו וובינר. וזה בסדר אם שבוע אחד לא מתחשק לי שיבואו הרבה אנשים אז אני מדלג על המייל, או אם שבוע אחר דווקא כן מתחשק שיהיה עמוס אז אני שם גם פרסומת בפייסבוק. תהליכים ידניים מתנהגים ככה - אתה אף פעם לא יודע מה יקרה בפעם הבאה.

ואיפה אנחנו נופלים? כשמתוך עצלות אנחנו ממשיכים לבצע בצורה ידנית תהליך שהיה צריך להיות אוטומטי (עוד פעם צריך לחדש תעודות SSL), או כשמתוך אותה עצלות אנחנו שמים על אוטומט תהליך שדווקא צריך את המגע האישי (היוש שירות לקוחות של כל חברה גדולה).