קומפוננטה משולשת
הנה באג מעניין ששלח לי תלמיד בריאקט הזכיר לי כמה דברים לגבי ארכיטקטורת תוכנה בתוך העולם המוזר הזה של פריימוורקים וקונפוננטות. אנחנו יודעים שאפשר לכתוב קוד כזה בריאקט:
function MyTripleComponent(props) {
const { text } = props;
if (text === 1) {
return <p>Hello</p>;
} else if (text === 2) {
return <p>Bye bye</p>;
} else {
return <p>I don't understand</p>;
}
}
הקומפוננטה מקבלת מאפיין מספרי ולפי הערך שלו מחליטה איזה טקסט להציג. זה עובד, קל להבנה ושגוי (או לפחות מוביל בסבירות גבוהה לבאגים מוזרים בהמשך). במשחק של ארכיטקטורה אתה קודם כל צריך לשחק לפי הכללים של הפריימוורק. לא רק הכללים הקשיחים אלא גם תפיסת העולם - וזה החלק הקשה.
בריאקט קומפוננטה כמו שכתבנו היא למעשה שלוש קומפוננטות שמחוברות ביניהן בדבק לא יותר מדי חזק. שינוי קטן בדרישה ימיס את הדבק וישלח אותנו לשוטט במדבר הבאגים. הנה כבר קוד שמתחיל להיות מסוכן:
function MyTripleComponent(props) {
const { type } = props;
if (type === 1) {
const [text, setText] = React.useState("");
return (
<label>
<input
type="text"
value={text}
onChange={(e) => setText(e.target.value)}
/>
{text}
</label>
);
} else if (type === 2) {
return <p>Bye bye</p>;
} else {
return <p>I don't understand</p>;
}
}
הפעם באחד הענפים אני צריך גם לשמור סטייט והסטייט הזה לא רלוונטי לענפים האחרים. אם תבעטו קצת בקומפוננטה הזו בסוף תגיעו להודעת השגיאה הבאה:
Rendered more hooks than during the previous render.
הפיתרון במצב כזה לא יהיה למשוך את הקריאה ל useState לראש הפונקציה, אלא להפריד את הפונקציה ל-3 קומפוננטות שונות. זה האופן בו היא היתה צריכה להיכתב מההתחלה.