• בלוג
  • ואם הודעות הקומיט לא מספיק אינפורמטיביות?

ואם הודעות הקומיט לא מספיק אינפורמטיביות?

28/10/2022

נניח שגיליתם שהודעות הקומיט שאתם כותבים לא מספיק טובות. כל פעם שאתם מסתכלים בלוג אתם לא מצליחים להבין מה בדיוק גרם לשינוי מסוים, או ששינוי ספציפי נמתח על פני כמה קומיטים בצורה שקשה להבין אותו ב git blame.

במצב כזה אולי גם החלטת לשים לב ולעקוב כדי לשפר את המצב:

  1. תוכלו לעשות ישיבה פעם בכמה זמן לעבור על קומיטים ולראות איזה מהם אתם אוהבים ואיזה לא.

  2. תוכלו לזהות קומיטים שאתם לא אוהבים ולתקן אותם באמצעות ריבייס.

  3. אולי תוכלו אפילו לעשות משחקי קומיטים בהם מישהו צריך לקרוא קומיט אקראי ולהבין מה היה השינוי בו. ואפשר לחלק פרסים למנחש ולכותבת ההודעה המקורית.

מה שאתם לא רוצים זה להגיע למשחקים האלה עם ציפיה שהכל יהיה טוב, שרק בגלל שאתם מתחילים לעקוב אחרי הודעות קומיט בשניה כולם יכתבו הודעות קומיט מעולות; יותר מזה, אתם גם לא רוצים להאשים או לגרום למישהו להרגיש רע על הודעת קומיט לא מספיק טובה. אם הישיבות האלה יהפכו למסיבת האשמות, בה כל אחד מתחיל לספר למה הקומיט שלו הוא דווקא הכי טוב בעולם אז אין פה שום ערך.

אנחנו מציבים מטרות כדי להגיע למקום טוב יותר, ולכן ברור שאנחנו עדיין לא שם. במקום לעשות "ישיבות קומיטים" במטרה להגיע לרגע שבו כל הקומיטים יהיו טובים ולא נצטרך יותר כאלה ישיבות, עדיף לחשוב על "משחקי קומיטים" ולאמץ גישה חדשה - אנשים שכותבים קומיטים טובים נהנים לשחק עם הקומיטים שלהם, נהנים לערוך אותם ונהנים לדבר עליהם.