• בלוג
  • לחפש את ה"לא אפשרי"

לחפש את ה"לא אפשרי"

15/06/2023

בפוסט ארוך וקצת מקטר, סוון סלוטווג מציין כמה דברים שאי אפשר לעשות עם ES Modules והיה אפשר לעשות קודם עם CommonJS בתור חיסרון של ES Modules. האמת קצת יותר מורכבת.

לכל טכנולוגיה יש מגבלות, והבנה של הדברים שאותם אי אפשר לעשות עוזרת לנו להבין טוב יותר מה כן אפשר. זה הכל Trade Offs.

לדוגמה בעבודה עם Immutable Data - בגלל שאי אפשר לשנות את המידע עצמו קל יותר להשוות בין דברים ולזהות מהר אם משהו השתנה (כי מספיק להשוות מצביעים).

או בעבודה HTTP, כל עוד ידענו שאי אפשר להשאיר Socket פתוח היה אפשר לכתוב שרתים בצורה מסוימת ועם אופטימיזציות מסוימות. ברגע שנכנסו Web Sockets לתמונה כל שרתי הווב היו צריכים לעבור ריענון.

או בווב שוב, בגלל שאי אפשר לשכנע דפדפן לשלוח את העוגיות שלו לדומיין אחר, אפשר לסמוך על העוגיות ולהשתמש בהן כדי לאחסן מזהה Session.

ובחזרה ל ES Modules - בדיוק בגלל שכל ה export-ים חייבים להיות זמינים בזמן קומפילציה דפדפנים יכולים לטעון מהר את התלויות גם בלי להריץ את הקוד. זה חלק מהכח של ES Modules שלא קיים ב CommonJS.

המגבלות של טכנולוגיה הן חלק מהמשחק. לפעמים הן סיבה לא לבחור אותה, אבל בדרך כלל הן החיכוך, הכח שמאפשר להתקדם. אי אפשר לחתור בסירה המרחבת באוויר. המשוטים צריכים את המים בשביל להתקדם, אפילו אם נראה שהיינו מצליחים לחתור מהר יותר בלי המים.