• בלוג
  • חדש באתר: מיני קורס Type Hints בפייתון

חדש באתר: מיני קורס Type Hints בפייתון

04/08/2023

"מה הבעיה הכי גדולה שלך בכתיבת פייתון?" היא השאלה שאני אוהב לפתוח איתה קורסי פייתון שאני מעביר בחברות, ובין התשובות תמיד יהיה מקום של כבוד לנושא הטיפוסים: "חסר לי הקומפיילר", "אני רואה את השגיאות רק בזמן ריצה", "אי אפשר לדעת אם קוד יעבוד". רבים מאוד מאיתנו לא משתמשים בהגדרות טיפוסים בקוד שאנחנו כותבים או לא משתמשים בהן מספיק.

וזה חבל כי Type Hints הם הכרחיים בעבודה על כל פרויקט גדול. כי לא משנה כמה ההשלמה האוטומטית טובה, בלי Type Hints היא תמיד תטעה לפעמים, וכי לא משנה כמה אתם בטוחים שהקוד שלכם קריא, שלושה חודשים אחרי שכתבתם אותו הסיכוי לזכור מה צריך להעביר לאיזו פונקציה יורד משמעותית.

אני חושב שהסיבה שאנחנו לא כותבים מספיק Type Hints היא קודם כל עקומת למידה: ברגע שהולכים מעבר להוספת int או str אחרי נקודותיים, אנחנו מגלים שיש המון דברים ללמוד על מערכת הטיפוסים של פייתון. במקומות מסוימים אנחנו מגלים שכתיב שהיינו בטוחים שיעבוד מציג שגיאות על קוד שדווקא עובד מעולה, ובמקומות אחרים אנחנו לא מצליחים להגדיר את הטיפוסים כך שיציגו את השגיאות שקל מאוד לראות בעיניים. ובגלל שתמיד יש משהו יותר דחוף לעשות, אנחנו דוחים את הלימוד ומתכננים להוסיף את הגדרות הטיפוסים בגירסה הבאה.

אם זאת היתה הבעיה שלכם, תשמחו לשמוע שהגירסה הבאה היא היום. במיני קורס חדש וממוקד על הגדרות טיפוסים ריכזתי (בגירסאות וידאו וטקסט מלא מלווה) את כל מה שצריך לדעת על Type Hints כדי להשתמש בהם בתוכניות אמיתיות. בקורס תלמדו בין השאר:

  1. איך להגדיר טיפוסים לפונקציות, רשימות, מילונים ושאר מבני נתונים בפייתון.

  2. איך להגדיר טיפוסים לפונקציות מיוחדות כמו Decorators, Generators ופונקציות המקבלות מספר משתנה של פרמטרים.

  3. איך (ולמה) לעבוד עם TypeVar.

  4. איך להגדיר פרוטוקול ומתי להשתמש בו, ואיזה פרוטוקולים כבר מוגדרים בשפה.

אבל בעיקר תלמדו איך לכתוב הגדרות טיפוסים לקוד מגוון דרך דוגמאות פרקטיות.

הקורס הוא קצר ומורכב משיעור פתיחה ואחריו עוד שבעה שיעורים ואפשר לסיים לצפות בו ולתרגל בחצי יום, ואחרי זה ליישם את הדברים שלמדתם בכל תוכנית פייתון שתכתבו.

מנויים לאתר יכולים כבר לצפות בתוכן בקישור: https://www.tocode.co.il/boosters/13.

ואם אתם עדיין לא מנויים היום הוא הזדמנות מצוינת להירשם.

שאלות, דעות, פידבקים והצעות למיני קורסים נוספים מוזמנים לשלוח אליי למייל או להשאיר הודעה דרך האתר.