• בלוג
  • למה לא התייאשתי אחרי הסיפור של Zecento

למה לא התייאשתי אחרי הסיפור של Zecento

27/09/2023

בחור משקיע שנתיים ו 15 אלף דולר בפיתוח תוסף לכרום, ובסוף מרוויח מזה משהו כמו 200$. שוק מסוכן? אל תפתחו סטארט-אפ? עדיף להישאר בעבודה קבועה? לא יודע, בואו נקרא את הפרטים:

  1. התוסף מאפשר לקבל עדכונים לווטסאפ כשמחיר של מוצר שמעניין אתכם יורד באמזון.

  2. התוסף פעיל רק באיטליה

  3. המוצר הוא Freemium, כלומר התוסף הוא חינמי אבל יש גירסת פרמיום שעולה כסף.

מה מסתבר? רק אחוז מזערי מהמשתמשים שידרגו לגירסת הפרימיום, והבחור לא מצליח להרוויח מהמוצר שלו. לא מזמן הוא הרוויח משהו כמו 200$ מ"טיפים" דרך כפתור בסגנון Buy Me Coffee בגירסה החינמית.

מסקנות:

  1. יש מוצרים שיהיה קשה מאוד למכור אותם. יש גם מוצרים שיהיה קל למכור אותם, ובכל מקרה רוב המוצרים יצטרכו התאמה לקהל יעד כדי שאפשר יהיה למכור אותם (מה שקוראים Product/Market Fit).

  2. לא כל מוצר חינמי טוב ושימושי שווה שידרוג, במיוחד כשה"פיצ'ר" שהוא נותן לא נראה כזה חשוב ויש אינסוף מוצרים דומים וחינמיים שעושים בדיוק אותו דבר.

ואולי המסקנה הכי חשובה - אם המטרה שלכם היא לבנות מוצר שירוויח כסף (בניגוד לבניית מוצר בשביל עצמכם, בשביל תיק עבודות או כל סיבה אחרת), אז מוצרים בתשלום הם אופציה קלה בהרבה ממוצרי Freemium. כשמוצר בתשלום לא מצליח אין לקוחות ואפשר לזרוק הכל ולהתחיל מוצר חדש. מוצרי Freemium יכולים להשיג בסיס לקוחות גדול שלא משלם, ואנחנו נכנסים למערבולת של הוצאות בניסיון להבין איך לעשות מזה כסף.