• בלוג
  • למה עדיין אכפת לנו מההבדל בין == ל === ?

למה עדיין אכפת לנו מההבדל בין == ל === ?

25/12/2023

בדיון ברדיט מהימים האחרונים אנשים שיתפו שאלות מראיונות עבודה לגבי ריאקט. זה הלינק לדיון:

https://www.reddit.com/r/reactjs/comments/18muk6w/whataretheinterviewquestionsinyou_have/

רשימה השאלות על JavaScript כוללת שאלות כמו "מה ההבדל בין let ל const?" ו"מה ההבדל בין == ל ===?".

רשימת השאלות על ריאקט כללה שאלות כמו "האם חייבים להשתמש ב JSX כשעובדים עם ריאקט?" ו"איך לשתף סטייט בין מספר קומפוננטות?".

שני דברים קופצים לעין משאלות אלה ושאר השאלות באותו עמוד - מצד אחד החיפוש אחרי אנשים שמבינים את העקרונות, ומצד שני האיטיות בה פיצ'רים חדשים נכנסים לרשימת השאלות. אפילו השאלות הלכאורה קשות שהופיעו שם היו על ההבדל בין useMemo ל useCallback או על React.cloneElement.

פיצ'רים כמו useTransition או useSyncExternalStore לא נכנסו לרשימה ואני חושב שזה לא מקרי, וגם Server Components עדיין לא נחשבים מיינסטרים. יש עדיין פער היום בין מה שמעניין את הצוות שבונה את ריאקט לבין מה שמעניין את הקהילה שבונה מוצרים עם ריאקט. כן אנחנו אוהבים להשתמש ב next.js אבל מעדיפים שיעבוד "כמו שאנחנו מכירים". אנחנו מוכנים לחיות עם Concurrent Mode כל עוד היקף השינוי הוא קטן, ובטח שלא נחפש בראיונות אנשים שיש להם ניסיון ספציפי בפיצ'רים האלה. האתגר הכי גדול של מפתחי ריאקט היום הוא עדיין איך להשתמש נכון ב useEffect.

לא יודע אם הפער הזה הולך להיסגר בקרוב. מה שכן נראה שבעתיד הקרוב שווה להמשיך ולהשקיע ביסודות של ריאקט ולתת לפיצ'רים היותר מתקדמים להיטמע באקוסיסטם, לפחות לאלה מכם שמחפשים בזה עבודה.

(וכמו תמיד בפוסטים מהסוג הזה - תקנו אותי אם אני טועה. התראיינתם במקום שעובד בריאקט ודרשו מכם לממש משהו עם useSynxExternalStore? אל תתביישו וספרו לי על זה בתגובות)