• בלוג
  • מה את פוחדת לאבד?

מה את פוחדת לאבד?

19/12/2023

חברה שואלת - יש לי אחלה עבודה אבל קצת משעממת. אני לא מרגישה שאני מתקדמת מקצועית ופוחדת שבעצם הולכת אחורה. ניסיתי ללכת לכמה ראיונות אבל בגלל שלא היה לי זמן ללמוד ברצינות לא התקבלתי. האם שווה לעזוב את העבודה כדי לעבור למקום אחר, או להתאמץ וללמוד בשעות הערב תוך כדי עבודה ולהתקדם בקצב שלי?

ואין ספק שזאת אחת הדילמות הקשות בתעשייה שלנו, ובמיוחד בתקופה זו כשיותר קשה למצוא משרות.

דרך אחת שיכולה לעזור היא לפרק את השאלה לשני חלקים: מה את באמת פוחדת לאבד? ומה את מפסידה כבר עכשיו כשאת נשארת?

לגבי החלק הראשון ובהנחה שחסכת מספיק כסף לחודשים הקרובים (ייקח לך משהו כמו חצי שנה ללמוד טוב לראיונות ולמצוא עבודה חדשה), הפחדים יהיו בעיקר החשש לא למצוא עבודה טובה יותר או לא למצוא עבודה אחרת כלל. אבל מה זה בעצם אומר למצוא עבודה פחות טובה? עבודה עם פחות כסף? (לא נראה לי, אחרת העלאה היתה מספיקה כדי לגרום לך להישאר), עבודה שדורשת יותר שעות? (שוב לא נשמע נכון). אם הדבר שאת מחפשת הוא עבודה יותר מאתגרת שתתן לך הזדמנות לבנות דברים מועילים ולהשתפר מקצועית, ואת מוכנה להתפשר על הכסף והשעות כדי להשיג אותה וגם להשקיע זמן עבודה בבית בללמוד, הסיכוי לא למצוא הוא מאוד נמוך.

לא, אני לא חושב שאת צריכה לפחד שלא תמצאי עבודה יותר מאתגרת או יותר מתגמלת מקצועית. פחד יותר הגיוני הוא הפחד להתחרט, הפחד להתעורר באותה עבודה תובענית עם קידום מקצועי ויותר שעות ולגלות שבעצם חסרה לך הגמישות והאדישות של העבודה הנוכחית. את חוששת לשאול את עצמך בעוד חצי שנה "בשביל מה הייתי צריכה את זה? מה היה לי חסר בחיים?"

בחלק השני נרצה להבין מה את מפסידה כבר עכשיו כשאת נשארת במקום "נוח", והאם אפשר לפצות על זה בעבודה מאומצת יותר בשעות הערב או בשילוב קורס מקצועי? היתרון של עבודה נוחה הוא שאת יודעת איפה תהיי מבחינה מקצועית בעוד שנתיים (בדיוק איפה שאת היום). וזה גם החיסרון. יכול להיות שתצליחי לקחת קורס ערב ולהתמיד בו, אבל בלי הלחץ של הצורך למצוא עבודה חדשה, ובלי החיכוך של "לא להצליח" דברים בעבודה היום יומית, יהיה קשה מאוד לקחת ברצינות את הקורס. זה תמיד יראה כמו תחביב, שאפשר להתמיד בו כשיש זמן ולהפסיק איך שדברים מתחילים להסתבך.

חוסר נוחות, לחץ, חיכוך, אלה כולם תנאים הכרחיים לתנועה קדימה אותה את מחפשת.

אז כן הפחד להתחרט תמיד שם, והחרטה אולי גם תגיע, אבל לצערי אנחנו יודעים בדיוק איפה תהיי בעוד שנתיים אם תבחרי להישאר. בדיוק באותו מקום בו את נמצאת עכשיו. במצב הזה יש רק דרך אחת קדימה.