• בלוג
  • פרדוקס השידרוגים

פרדוקס השידרוגים

09/01/2024

הסתכלתי היום ברשימת החידושים של רובי 3.3, וכמו בהרבה מקרים של גירסאות חדשות של שפות תכנות, ולמרות שממש חיפשתי, לא היה שם אפילו פיצ'ר אחד שבשבילו היה שווה לשדרג.

וכן "שווה" לשדרג, כי לשדרג זה לא חינם. במקרה הכי טוב זה דורש התקנה של סביבת פיתוח חדשה, הרצה של סט בדיקות, ואז התקנה של הגירסה החדשה על השרת והעלאת גירסה. במקרה היותר נפוץ חלק מהבדיקות ייכשלו ונצטרך לתקן כמה באגים, ואחרי זה על השרת חלק מהדברים לא יעבדו ונצטרך להעלות תיקונים דחופים. כן יש עלות בשידרוג.

בנוסף יש עלות לימוד בשימוש בפיצ'רים החדשים, ואפילו אחרי הלימוד ייקח זמן להתרגל אליהם. אז כן תודה שהוספתם פונקציית overlap? ל Range, אבל בכנות אני לא ממש צריך אותה ואם הייתי צריך כבר היה לי משהו משלי שעושה את זה.

ומכאן צריך לבחור דרך פעולה-

  1. או ששידרוג זה משהו שעושים רק כשיש סיבה טובה, למשל כי איזה ספריה שאני צריך לא עובדת עם השפה בגירסה שיש לי.

  2. או ששידרוג זה משהו שעושים כל X זמן בשביל לאפשר תמיד להשתמש בפיצ'רים שראיתי בתיעוד וב Best Practices הכי מודרניים, כשיתחשק לעשות את זה.

הבעיה בגישה הראשונה היא שכשכבר מגיע הצורך לשדרג, העלות היא מאוד גבוהה כי אין לנו מנגנון שידרוג וכי צריך להתקדם מספר גירסאות.

הבעיה בגישה השניה היא שצריך לעשות דברים גם כשלא מתחשק וקשה לראות את הערך שלהם.

אז כן אני שמח היום שאני יכול לכתוב ברובי קוד כזה:

3.1.1 :008 > x = 10
 => 10
3.1.1 :009 > y = 20
 => 20
3.1.1 :010 > data = {x:, y:}
 => {:x=>10, :y=>20}

אבל כשיצאה רובי 2.7 והייתי צריך להתרגל לכתיב הזה זה גם נראה לי מוזר.

שידרוג תוכנה, כמו הרבה דברים בחיים, הוא מהדברים האלה שאף פעם לא מתחשק לעשות אבל אתה תמיד שמח אחרי שהם נעשו.