• בלוג
  • חמש בעיות מרכזיות שיש לי עם דינו היום

חמש בעיות מרכזיות שיש לי עם דינו היום

דינו הוא ההבטחה הגדולה הבאה אבל בינתיים ולמרות שהם כל הזמן נראים בכיוון הנכון יש עדיין כמה אתגרים משמעותיים למי שינסה לאמץ אותו ובמיוחד אם רוצים לשלב עבודה עם קוד ישן. אלה הבעיות המרכזיות שלי עם דינו היום -

  1. מאגר חבילות - דינו תומכים ב JSR, ב NPM ובטעינה של כל קובץ חבילה מ denoland. אבל deno add יודע לעבוד רק עם חבילות npm ו jsr, ואי אפשר לשנות את ברירת המחדל שלו. זה מתיש. אני מבין שהחלום שלהם הוא שכל החבילות יעבדו ב JSR אבל עד שזה יקרה צריכים לראות שאפשר לעבוד עם npm בצורה הרבה יותר חלקה.

  2. באגים מוזרים בחבילות מ npm - הוספתם תמיכה ב npm וזה מעולה, אבל צריך גם לוודא שהקוד משם רץ או לפחות ליצור רשימה מסודרת של דברים שידוע שלא עובדים. בניסיון שלי להעביר קוד מאקספרס לדינו גיליתי לגמרי במקרה ש express.static לא עובד וגם cookie-session. איזה עוד? ואיך זה יתנהג על מערכות הפעלה שונות? אלה דברים שכל פרויקט פורטינג יצטרך לגלות לבד ואפילו לא בתחילת הפרויקט.

  3. חסרות חבילות במיוחד דרייברים של בסיסי נתונים - הדרייבר של SQLite לא עובד על דינו ויש חבילה אחרת עם דרייבר אחר. על MSSql אין בכלל מה לדבר. קיטור שמצאתי ברדיט ומאוד התחברתי אליו אמר:

I'm spending wayyyy too much time on this. I really wish someone could plug up this one hole in the Deno libraries -- it's the only thing stopping me from getting my company to let me convert everything to Deno (which I desperately want to do).

  1. גירסה 0.2 של החבילה הסטנדרטית - אני יודע יש שיגידו שאני נטפל לשטויות ומה זה מספר גירסה אבל אם עדיין לא הצלחתם להגיע לפחות לגירסה 1 של החבילה הסטנדרטית מה זה אומר? הרי דינו עצמו תכף מגיע לגירסה 2.

  2. יש אפשרות לטעון מודולים מובנים ב node עם התחילית node:. רובם עובדים אבל גם כאן התאימות לא 100%. לפחות פה הם פירסמו טבלת תאימות.

סך הכל דינו נראה כמו הדור הבא של node.js. חבל רק שההתעקשות שלהם על הדרך החדשה והנכונה לעשות דברים באה על חשבון נוחות של המשתמשים. המסע לאימוץ דינו הולך להיות ארוך וכנראה יחייב פרידה מספריות ישנות ומעבר לחדשות. זה אפשרי אבל זה לא יקרה מחר בבוקר ובינתיים עדיין קשה לראות את המוטיבציה של אנשים להחליף במיוחד כל עוד node.js ממשיך להיות מתוחזק.