בגדול זה עובד

ג'ואי צ'נג (אני מקווה שאני כותב את השם הזה נכון) עשתה עבודה מטורפת כדי לאפשר ל node.js לטעון עם require מודולים של ESM. היא כתבה על זה בבלוג שלה כאן:

https://joyeecheung.github.io/blog/2024/03/18/require-esm-in-node-js/

אין ספק שהאופן שבו אנחנו כותבים TypeScript ב node.js הוא עקום הרבה בגלל הסיפור הזה. בשביל שדברים יעבדו כמו שצריך ברוב הפרויקטים אנחנו כותבים קוד TypeScript שנראה כמו ESM, אבל אז מקמפלים אותו ל CJS בשביל ש node יריץ אותו, וזה בגדול עובד עד שמנסים לעשות דברים שיש רק ב ESM ואז הכל נשבר.

בקיצור ג'ואי צ'נג כתבה PR שמאפשר לקוד CJS לעשות require לקוד ESM, שזה כבר מאוד משפר את המצב להרבה מצבים. אבל זה עדיין עקום כי זה לא מטפל בבעיה האמיתית, שהיא הקומפילציה ל CJS רק בשביל שדברים יעבדו כמו שצריך עם מודולים ישנים ב npm.

(כי אם הכל היה ESM לא היינו צריכים לטעון ESM עם require).

אבל הנקודה הכי חשובה כאן היא מה לא עובד - למרות כל העבודה, למרות שהיא הצליחה לפתור הרבה בעיות לאנשים, היא עדיין השאיר נקודה פתוחה - ה await מחוץ לכל פונקציה לא יעבוד.

ופה יש התלבטות אמיתית שאנחנו מוצאים בהרבה מערכות וספריות וזה מעניין לראות איך הדברים האלה נוצרים. מי שכותבת את הקוד יודעת שיש לה מקרה שהיא לא רוצה לטפל בו, כי הוא מסובך ומחוץ לסקופ, אז היא מייצרת פיתרון שעובד רק ל 90% מהמקרים. שנתיים אחר כך מישהו מגיע למערכת הזאת ומנסה להריץ את אותם מקרים שלא נתמכים ולא מבין - איך זה לא עובד? הרי בכל התיעוד כתוב שאפשר לעשות XYZ. מה מיוחד באיך שאני עושה את זה? למה רק אצלי זה לא עובד?

במקרים כאלה התקשורת היא הכל. קוד שמטפל ב 90% מהמקרים צריך לזהות את ה 10% הנותרים ולהציג הודעת שגיאה מאוד מפורטת עדיף עם קישור להסבר מה מיוחד בדבר שניסית לעשות ולמה החלטנו לא לתמוך בזה. אין דבר יותר מתסכל מלשבת יומיים רק בשביל לגלות שהמקרה שלך נפל מחוץ לסקופ.