• בלוג
  • תרגילי תכנות בראיונות עבודה

תרגילי תכנות בראיונות עבודה

21/07/2024

מייקל שקור מציג טיעון מעניין נגד תרגילי תכנות בראיונות עבודה. הטיעון בגדול הוא:

  1. תרגילי תכנות בראיונות עבודה מפלים לטובה אנשים שיש להם זמן (ולרעה אנשים עם ילדים)

  2. תרגילי תכנות לא משקפים את העבודה שלנו בעולם האמיתי

והמסקנה היא שצריך למצוא דרכים אחרות לבחון מועמדים, לדוגמה שיחה על עבודות קודמות או סשן של Pair Programming עם המראיין סביב בעיה אמיתית. נשים בצד את שתי ההצעות (הן טובות, אבל לא הנקודה שלנו היום), ונחזור להתמקד בטיעון - האם תרגילי תכנות מפלים לרעה אנשים עם משפחות? והאם הם באמת לא משקפים את העבודה שלנו בעולם האמיתי?

במובן מסוים יש היגיון בדברים - לאנשים עם משפחות יש פחות זמן, ולכן הם יכולים להתכונן פחות ולכן יגיעו פחות מוכנים לראיון עבודה ולכן סיכויי הקבלה שלהם יותר נמוכים. אבל לא הייתי קורא לזה אפליה לא הוגנת.

אם נסתכל על "חיפוש עבודה" כמו פרויקט, ברור שחלק מהזמן צריך להיות מושקע בללכת לראיונות, אבל גם חלק מהזמן של חיפוש עבודה צריך להיות מושקע בהתכוננות לקראת אותם ראיונות, וחלק נוסף מהזמן יושקע בבניית קורות חיים ועוד חלק ב Networking וכן הלאה. יותר מזה, שאלות ראיונות עבודה נוטות להתמקד סביב מבני נתונים, אלגוריתמים ולפעמים גם ידע כללי שלא משתמשים בו ביום יום אבל יכול להעשיר ולהוסיף לאיכות הקוד. אלה בדיוק הדברים שמתכנתים טובים לומדים באופן שוטף כדי לא להישאר במקום.

להתכונן לפני זה הדבר המקצועי והנכון לעשות בכל סיטואציה מקצועית: אנחנו מתכוננים לפני שמעבירים הרצאה בכנס, מתכוננים לפני פגישות מקצועיות, מתכוננים לפני האקתון, מתכוננים לפני שמגיע יועץ חיצוני - וכן גם מתכוננים לפני שהולכים לראיון עבודה. זה הופך את הראיון להרבה יותר מעניין לשני הצדדים. ייתרון לאנשים שהתכוננו זה לא אפליה אלא הדבר הנכון לעשות.