• בלוג
  • טיפ ריילס: איך לבדוק ש sprocket מותקן ועובד

טיפ ריילס: איך לבדוק ש sprocket מותקן ועובד

26/07/2024

ספריית sprocket של ריילס אחראית על כל מה שקשור לעיבוד מראש של קבצי JavaScript ו CSS והכנתם לדפדפן. סוג של וובפאק שמשולב בקוד השרת. מאז ומעולם המנגנון הזה היה מסורבל ודרש המון קונפיגורציה, ובנוסף בגירסה 7 של ריילס הם הפכו את sprocket לאופציונאלי ושינו חלק מה APIs. ביישום ריילס חדש אין בעיה וכל ההגדרות נוצרות כמו שצריך מתוך ה Project Generator, אבל בשידרוג השרת עלול להחזיר נתיבים לא נכונים או לא לשים את הקבצים במקום שלהם, מה שגורם לתקלות מוזרות.

לכן הטיפ היום - אם אתם תקועים עם מכונת ריילס שמאיזושהי סיבה שולחת לדפדפן נתיבים לא נכונים לקבצי CSS או נתיבים שאין בהם קבצי CSS, כדאי לבדוק קודם כל ש sprocket מותקן מוגדר ועובד כמו שצריך. בשביל זה נכנס ל console ונפעיל פונקציה פשוטה בשם asset_path:

ynonp@Ynons-MacBook-Air ~/tmp/testrailsasaf/demo (main?) $ ./bin/rails c
Loading development environment (Rails 7.1.3.4)
3.1.1 :001 > ActionController::Base.helpers.asset_path('application.css')

 => "/assets/application-0cdd707d119a6e0b8c1eab9387d787586044421b4e95fbbb9e668e75c6d9fe6f.css"
3.1.1 :002 > ActionController::Base.helpers.asset_path('xyz')
(irb):2:in `<main>': The asset "xyz" is not present in the asset pipeline. (Sprockets::Rails::Helper::AssetNotFound)

הפונקציה מקבלת פרמטר אחד שהוא שם של קובץ Asset, שזה אפילו לא קובץ CSS אלא קובץ שמגדיר איזה קבצי css או scss צריך לטעון. זכרו ש sprocket מאחד את כל קבצי ה CSS לקובץ אחד (כי זה מה שהוא עושה), ואז הוא מוסיף Hash לשם הקובץ כדי שדפדפנים יוכלו לשמור את הקובץ ב cache. התוצאה של זה היא התוצאה של אותה asset_path. אם מפעילים את הפונקציה על שם שלא מתאים לקובץ הגדרות CSS מקבלים את השגיאה שה asset לא נמצא.

בעיות ב sprocket יגרמו או להחזרת אותו שם קובץ (בלי ה digest), להדפסת ערך אפילו בתגובה למחרוזות שלא מתאימות ל asset-ים או אפילו להתרסקות של ה ruby. רוב הזמן אפשר לסדר את הבעיות בעזרת שידרוג sprocket עצמו, שידרוג רובי או שידרוג Gem-ים אחרים בפרויקט.