• בלוג
  • כזה ניסיתי: Webvm.io

כזה ניסיתי: Webvm.io

22/07/2024

צריכים סביבת לינוקס לתרגולים? webvm.io הוא אחד הפרויקטים המעניינים שראיתי באזור הזה. הם לקחו את Debian ומריצים אותה בדפדפן בתור אפליקציית Client Side בלבד דרך ווב אסמבלי, וגם בנו מנגנון שמאפשר לבנות כל Dockerfile למכונת לינוקס שרצה בדפדפן. מספיק להיכנס ללינק כדי להתרשם והנה עוד כמה דברים שאהבתי בפרויקט:

  1. המכונה ממשיכה לרוץ כל הזמן (טוב, כל עוד הדפדפן דולק). אפילו כשעברתי למצב שינה והפעלתי את המחשב שוב אחרי שעות הכל חזר לאותו מצב. ככה זה כשאין צד שרת.

  2. הרבה דברים עובדים אבל לאט. הפעלה ראשונה של פקודה היא איטית במיוחד ואחרי זה היא רק קצת איטית.

  3. יש תמיכה ברשת דרך שירות שנקרא Tailscale. אני מודה שבינתיים הצלחתי רק לחבר את המכונה לכתובת IP ציבורית, אבל עדיין לא להגיע אליה ב SSH או לצאת ממנה. שני הדברים אמורים להיות אפשריים.

  4. יש תמיכה בעבודה בתור root (נו זה רץ בדפדפן אז אין שום בעיית אבטחה). פשוט מפעילים su וכותבים את הסיסמה password.

  5. יש על המכונה כבר כמה תוכנות כמו python, perl, gcc, vim, ruby. בגלל שלא הצלחתי להפעיל את החיבור לרשת גם לא הצלחתי להתקין תוכנות אחרות.

  6. שינויים ב crontab שניסיתי לעשות לא נכתבו לכן אני מניח שחלק מהקבצים הם לקריאה בלבד. לא היתה בעיה ליצור קבצים בתיקיית הבית, להפעיל תוכנות או כל משימה אחרת של משתמש רגיל.

סך הכל אם אתם מנסים ללמוד לינוקס ובמיוחד עבודה משורת הפקודה, ומחפשים סביבת תרגול שפשוט תעבוד בלחיצת כפתור אתר webvm הוא הפיתרון הטוב והמהיר ביותר שתוכלו למצוא. נסו ושתפו חוויות.