• בלוג
  • חדש באתר: קורס SQL בסיסי

חדש באתר: קורס SQL בסיסי

26/09/2024

הי חברים.

מה לא הייתי עושה בשביל לא ללמוד SQL ... למדתי ריילס ואת ה ORM שלהם ושכנעתי את עצמי ש ORM זה הדבר וממילא אף אחד כבר לא כותב SQL; למדתי לעבוד עם מונגו ואז עם סייפר וגרמלין ואפילו דטהלוג ושכנעתי את עצמי ש NoSQL זה הדבר ותכף אף אחד לא יצטרך יותר SQL; ואפילו שמחתי כש ChatGPT התחיל לכתוב שאילתות וראיתי איך ממש תוך רגע נוכל לקבל שאילתות מהירות וטובות יותר ממה שאפשר לכתוב לבד.

וכמו איזה גירוד מציק שמסרב להיעלם ה SQL תמיד חוזר ומזכיר לך שיש דרך קלה להוציא מידע מבסיסי נתונים. שבעצם זו רק עוד שפה עם כללי הדיקדוק שלה והעקרונות שלה וששליטה בה יכולה לשפר משמעותית את איכות הקוד שאנחנו כותבים - בין אם אנחנו משתמשים ב ORM, בין אם אנחנו נעזרים ב ChatGPT ואפילו כשאנחנו עובדים עם בסיסי נתונים שלא משתמשים ב SQL.

ועם ההבנה הזאת ישבתי לכתוב ולהקליט קורס SQL מיוחד למתחילים ומתחילות שמתאים גם לאנשים בלי שום רקע קודם בתכנות. בקורס תלמדו מהצעד הראשון למה חשוב לשמור את המידע בצורה מאורגנת, מהי טבלה ואיך היא עוזרת לשמור מידע והכי חשוב תלמדו את התחביר של שפת SQL ואיתו תדברו עם הנתונים שלכם. וכן על הדרך אנחנו מדברים על ההבדלים בין בסיסי הנתונים השונים, ואיך SQL מאפשרת את השוני. הקורס הוא המשך והרחבה של סידרת פוסטים שכתבתי בנושא, ואם אהבתם את הסידרה אני בטוח שתאהבו גם את הקורס.

הפרק הראשון חופשי להתרשמות, המשך הקורס במסגרת תוכנית המנויים (רק 117 ש"ח לחודש לגישה חופשית לכל תכני האתר). פרטים והרשמה בקישור:

https://www.tocode.co.il/bundles/sql