• בלוג
  • המלצה על פרויקט הצפנה לילדים

המלצה על פרויקט הצפנה לילדים

30/09/2024

סתיו אלבר לקחה על עצמה פרויקט לא פשוט בכלל והוא להנגיש את נושא ההצפנה גם לאנשים שלא באים מהתחום (ולדעתי זה יעזור גם ללא מעט אנשים שכן מהתחום), בספר שהיא רוצה לכתוב בשם "סודות ההצפנה לילדים", ספר שיש לו פוטנציאל להפוך לספר חובה גם לקהל רחב של מבוגרים. סתיו כתבה בעמוד הפרויקט:

שמי ד"ר סתיו אלבר, את אהבתי לעולם ההצפנה גיליתי במסגרת לימודיי בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, שם חקרתי ושברתי צפנים. בנוסף למחקר, ניתנה לי הזכות להיות מרצה וללמד סטודנטים.

כיום, אני אמא לשני ילדים ומהנדסת תוכנה בגוגל, אבל הרבה לפני שכתבתי קוד, הייתי ילדה סקרנית שאהבה לפתור חידות. הספר הזה נכתב מתוך רצון לחשוף ילדים סקרנים לעולם המופלא של ההצפנה. שילבתי בו את הידע והניסיון שצברתי יחד עם אהבתי להוראה, במטרה לפתוח עבורם דלת לעולם סודי ומרתק.

זה ספר שהייתי רוצה לקרוא בעצמי בתור ילדה, ואני מקווה שתיהנו ממנו לפחות כמוני!

רק מהסתכלות על עמודי הדוגמה אני בטוח שזה ספר שגם אני הייתי שמח לקרוא בתור ילד (ושהוא יהיה הרבה יותר כיפי מהספר הראשון שבאמת קראתי על הצפנה). במיוחד היום עם האינטרנט וכל מהפכת המידע, הצפנה היא אחת מאבני היסוד בעולם הטכנולוגי שלנו, ואחד מפערי הידע הגדולים של הקהל הרחב ואפילו של מתכנתים. ככל שנתחיל לסגור את הפער הזה בגיל צעיר יותר נחזק את תחושת המסוגלות של הילדים שלנו ואולי נקל עליהם יום אחד כשיצטרכו לקרוא ספרי קריפטוגרפיה למבוגרים.

לכן כשסתיו כתבה לי וביקשה לנצל את הבמה כאן כדי להגיע לעוד אנשים לא היססתי, קניתי קודם כל עותק אחד לילדים שלי ורצתי לספר לכם על הפרויקט. לפי הדסטארט היא עברה את יעד הגיוס ויש עוד 41 ימים לקנות לפי שיוצאים לדרך. כל הפרטים בדף הפרויקט בקישור:

https://headstart.co.il/project/80190