• בלוג
  • כמה מחשבות על סטאק אוברפלו ו AI

כמה מחשבות על סטאק אוברפלו ו AI

04/09/2024

למה Stack Overflow לא רוצים ש Chat GPT יענה על שאלות? ומה זה אומר על שאר הדברים שאנחנו רוצים או לא רוצים לעשות עם AI?

נתחיל עם המקרים הקלים - אם אני צריך להוסיף ניתוב לפרוקסי חדש על שרת ה Apache שלי ברור שאני יכול להשתמש ב AI כדי לייצר את קובץ ההגדרות. גם בשביל ליצור מניפסט לקוברנטיס, להמיר קובץ JSON ל YAML וליצור נתונים אקראיים לבדיקות. כל המקרים האלה נראים הגיוניים כי אלה דברים שיכולתי בקלות למצוא בתיעוד ברשת, אפשר להגיד שה AI לא חסך לי פה המון עבודה.

אבל זאת רק ההתחלה. מה לגבי הקוד האמיתי? עדיין נראה לי הגיוני לבקש מ AI לכתוב לי שאילתת SQL, גם אם היא מסובכת, לבנות בשבילי בלוק CSS גם אם הוא משתמש ביכולות CSS שאני לא ממש מכיר ואפילו לעצב ולצייר קוד לקומפוננטת ריאקט כולל הפונקציונאליות שלה. בכל המקרים האלה אני כבר לא חושב על התוצאה שה AI מייצר בתור משהו שהייתי יכול למצוא ברשת, אלא אני חושב על ה AI בתור מישהו שעובד בשבילי. מעין עוזר וירטואלי שנכנס לקוד ועוזר לי למצוא תקלות ולהוסיף פיצ'רים קטנים. אפשר לדמיין שבגלל שאני משלם סכום חודשי ל Open AI אז אני יכול להשתמש בקוד של אותו עוזר וירטואלי באותו אופן שהייתי יכול להעסיק מתכנת אמיתי ולהשתמש בקוד שהוא כותב (רק הרבה יותר זול).

מסיבות אלה אנחנו גם מרגישים בנוח לתת ל AI לבנות עבורנו דפי נחיתה, לעזור בניסוח מיילים, להעלות רעיונות חדשים (שיום אחד גם נציג אותם בפגישה בתור רעיונות שלנו), לייצר גרפיקה או מוזיקה ועוד עבודות קריאייטיב שיהיו זמינות לנו בלי זכויות יוצרים.

אז מה לגבי Stack Overflow? ופוסטים לבלוג? או ציוצים באיזה רשת חברתית? או אפילו ברכת יום הולדת לקרוב משפחה? עכשיו זה נראה ברור - המשחק הוא לא כמה ה AI נותן תוצאה טובה, אלא כמה חשוב לנו תוכן אותנטי באותם מצבים. כשאנחנו מחפשים תשובה של בן אדם ומגיעים לטקסט של AI זה פוגע באמון שלנו באותו מדיום. אם מישהו פעם אחת ישלח לי ברכה שכתב AI אני לא אקרא יותר את הברכות שאותו חבר ישלח בעתיד. אם אגלה שבלוגר פעם אחת פירסם פוסט שכתב עבורו AI אני לא אטרח לקרוא את הפוסטים של אותו בלוגר בעתיד. מעבר לשאלת הדיוק, הבחירה של סטאק אוברפלו ואתרים רבים נוספים היא בחירת כיוון, איזה סוג אתר אנחנו רוצים להיות ואיזה סוג משתמשים אנחנו רוצים שיגיעו. לאורך זמן אני לא אתפלא אם התשובות של Chat GPT יהיו טובות יותר מהתשובות שנמצא בסטאק אוברפלו, כשם שההסברים שלו יכולים להיות טובים יותר מפוסטים בבלוגים או ציוצים ברשתות חברתיות. אבל דווקא ככל שההסברים של ה AI ימשיכו להשתפר זה רק ידגיש את המקום של תוכן מקורי, יצירתי ואישי שבני אדם כותבים.